Elke accountmanager heeft ermee te maken in deze tijd waarin er vooral thuis en online wordt gewerkt.
Koude acquisitie is voor veel accountmanagers een nachtmerrie. Naast de praktische kant; Hoe vind ik de juiste adressen, de juiste contact personen? Hoe zorg ik voor een goede (elevator) pitch? En de effort die men erin moet steken om de sales funnel weer aangevuld te krijgen is er een grote psychologische weerstand, namelijk de angst voor de afwijzing, afgang, niemand zit op mij te wachten en vele andere belemmerende gedachten om maar niet te telefoon te hoeven pakken.
En zeker nu het online moet wordt dit alsnog een extra obstakel ervaren:
Hoe kun je juist nu onderscheidend zijn en gebruik maken van de online omgeving?
Een multi dimensionale benadering naar een prospect wel zo handig. Waarom op een paard wedden? Weet je meerdere ingangen te creëren en zo meer informatie te vergaren? Zodat je weet dat jouw propositie goed aansluit bij de behoeften en wensen van de klant. Hoe beter je weet wat de problemen en kosten verhogende zaken zijn waar een klant momenteel tegen aanloopt en jij daar een (creatieve) oplossing voor weet te vinden maak je een meer dan goede kans op een opdracht!
En zorg natuurlijk voor een goed gespreksverslag en opvolging
Meer weten hoe je dat moet doen? Gustav Käser heeft een (online) sales programma ontwikkeld om jouw online scoringskans voor het winnen van nieuwe prospects enorm te verhogen!
Bel Sandra Luthart: 035 623 75 37.
Of stuur een mail: secretariaat@gustavkaser.com